از سوی مدیر دانشجویی اعلام شد؛

گزارش اقدامات یک‌ساله مدیریت دانشجویی

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۲۲۴۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۶۲۳
طی گزارشی از سوی مدیر دانشجویی دانشگاه اقدامات یک‌ساله این مدیریت اعلام شد.‏
گزارش اقدامات یک‌ساله مدیریت دانشجویی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر خزیمه‌نژاد، مدیر دانشجویی دانشگاه با ارسال نامه‌ای به ‏رئیس دانشگاه بیرجند گزارش اقدامات یک‌ساله این حوزه را اعلام کرد.‏
مدیر دانشجویی دانشگاه در این گزارش به تغییر ساختار داخلی این مدیریت به‌منظور چابکسازی سیستم و سهولت در ارائه ‏خدمات دانشجویی و ایجاد واحدی به نام واحـد دانش‌آموختگان اشاره کرد و افزود: در این واحـد 4 نفر از همکاران ‏مشـغول به کار شـده‌اند و هر کدام از کارکنان این واحـد، تسویه حساب کلیه امور محوله به این مدیریت(صـندوق رفاه، ‏خوابگاه، تغذیه و صـندوق شـهید مطهری) را همزمان با عنوان تسویه حساب مرکز خـدمات دانشـجویی(که تحت همین ‏عنوان نیز در فرم تسویه حساب دانشـجو درج شـده است) را انجام می‌دهند. ‏
وی اظهار داشت؛ به‌روز شدن انجام تسویه حساب دانشـجویی به محض فعال شدن فرم مربوطه در سامانه سدف بدون ‏نیاز به پیگیری تلفنی یا حضوری دانشجو (در صورت ضرورت با دانشجو تماس گرفته میشود)، اقدام در جهت الکترونیکی ‏شدن خدمات حوزه دانشـجویی از جمله کار دانشـجویی، امور مربوط به صـندوق شهید مطهری، اخـذ شـماره حسـاب یا ‏شـبای دانشـجو در سامانه پویا جهت برگشت مبالغ اضافه و ثبت شـناسه حساب مربوط به بخش‌های مختلف تابعه ‏مـدیریت شامل تغـذیه و خوابگاه جهت دریافت بدهی‌های دانشـجو به صورت الکترونیکی بخشی از اقدامات این مدیریت ‏است.‏
دکتر خزیمه‌نژاد بخش دیگری از اهم فعالیت‌های این مدیریت را شامل حضور در جلسات مجازی صـندوق رفاه و پیگیری ‏امور مربوط به ارتقای دو خوابگاه سرو 2 و صدف 2 که با همکاری سه جانبه صندوق، دانشگاه و خیر در شرف اتمام است و ‏پیگیری امور مربوط به خرید و اسـتقرار تجهیزات و صنعتی‌سازی آشپزخانه مرکزی با همکاری دو جانبه دانشگاه و صندوق ‏رفاه و همچنین تجهیز غذاخوری دختران به 8 گرمخانه که با استفاده از اعتبارات دانشگاه به انجام رسید را اعلام کرد.‏
دکتر خزیمه‌نژاد با تصریح اتصال دو سامانه تغذیه و خوابگاه دانشگاه به سامانه‌های مربوطه در صندوق رفاه از طریق وب ‏سرویس، گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان امور دانشجویان و تصمیم ستاد کرونا در سطح دانشگاه، کلیه خوابگاه‌های ‏دانشجویی(13 بلوک) از  8 اسفند 98 تعطیل شد و با طولانی شدن این تعطیلی و با مجوز دانشـگاه، در دو مرحله (مرحله ‏اول: پلمپ کمدها و صـرفًا انتقال وسایل عمومی اتاق و در مرحله دوم فک پلمپ کمـدها و انتقال وسایل کمدها) توسط ‏پرسـنل امور خوابگاه‌ها و تحت نظارت حراست و با حضور نماینـده دانشـجویان جمع‌آوری، بسـته‌بنـدی و به انبار خوابگاه ‏منتقل شد و به تدریج با مراجعه دانشـجو یا نماینده اتاق وسایل به دانشجویان تحویل گردید. ‏
وی به برگزاری جلسات متعـدد با مدیران خوابگاههای غیردولتی؛ برگزاری جلسه شورای نظارت و ارزیابی بر عملکرد ‏خوابگاههای غیردولتی؛ حل موارد متعدد اختلاف مالی بین دانشجویان و خوابگاهداران که متاثر از تعطیلی خوابگاه‌ها بود و ‏همچنین پیگیری و دریافت اعتبار 400 میلیون ریال از صـندوق رفاه دانشجویان با عنوان حمایت از دانشجویان ساکن ‏خوابگاه‌های غیردولتی و توزیع آن از طریق امور مالی دانشگاه اشاره کرد.‏
وی بیان داشت: در این بازه زمانی تعامل با مسئولین بنیاد 15 خرداد و مـدیر پروژه خوابگاهی بنیاد در دانشـگاه و ‏بازدیدهای دورهای و برگزاری جلسات به تناسب نیاز برگزار شده است.‏
همچنین پیگیری جهت اخذ مجوز و ارسال مسـتندات لازم جهت سـاخت دو بلوک خوابگاهی از صـندوق رفاه و همچنین ‏پیگیری جهت اخذ تسهیلات مربوطه از بانک تجارت، اسـکان محدود دانشـجویان تحصیلات تکمیلی در نیســــمال اول ‏و دوم 00-99 پس از تأییـد دانشــکده و بر اسـاس دستورالعمل‌های ابلاغی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، انعقاد قرار ‏داد با شرکت زمرد ساحل کویر و توزیع نهار دانشجویی در خوابگاه‌ها از 2 اسفند 99،  حضور در کمیته اسـتقبال دانشجویان ‏نوورود به عنوان نماینده حوزه دانشجویی و برگزاری جلسه با مشاورین تحصیلی و برگزاری جلسه مجازی برای داوطلبین ‏آزمون سراسـری 99 با کمک همکاران محترم حوزه آموزشـی و مرکز مشاوره، برنامه‌ریزی و نظارت بر انجام برخی از ‏تعمیرات جزئی و زیباسازی محوطه دو مجموعه خوابگاهی سرو و صدف، نظـارت بر انتقال میز و صـندلی‌های غـذاخوری ‏تربیت واقع در پردیس شـهدا به سالن صـدف 2( غذاخوری خواهران) و تجهیز آن به روکش‌های جدید بخش دیگری از ‏اقدامات مدیر دانشجویی بوده است.‏

آخرین ویرایش۱۰ اسفند ۱۳۹۹