با حضور دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه برگزار شد؛

هجدهمین نشست دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور

۰۸ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۵ کد : ۱۹۲۹۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۸۸۴
نشست دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه‌های سراسر کشور با شعار "هم اندیشی، حلّ مسأله و امیدآفرینی (هر دانشگاه، یک اندیشکده)" با حضور دکتر سید همایون فرهنگ‌ فر دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه بیرجند از ۱ لغایت ۴ تیر ۱۴۰۱ در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
هجدهمین نشست دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، هجدهمین نشست دبیران هماندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور با حضور 245 نفر از دبیران هم اندیشی، برگزار گردید. پیگیری مطالبات مقام معظّم رهبری(مُدّظلّه العالی) در خصوص بیانیه‌ گام دوّم انقلاب و جهاد تبیین، تشریح مأموریّت‌های مرکز هم‌اندیشی، تبیین فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران، از نمونه موضوعات مطروحه در همایش مزبور بود که توسّط حجّت االاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در دانشگاه‌های کشور، حجّت الاسلام و المسلمین محمّد نژاد رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه گردید.
در این جلسه دبیران هم‌اندیشی در چهار کمیسیون گروه‌بندی شدند؛ کمیسیون سبک زندگی اسلامی در فضای دانشگاهی؛ اندیشکده‌ها (نشست‌های هم اندیشی و تصمیم سازی)، چالش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در شروع سال تحصیلی، نقش استادان در مدیریّت فضای عمومی دانشگاه‌ها و راهکارهای تقویّت نقش تربیّتی استادان.
بیان تجربیّات، طرح سؤالات و دغدغه‌ها از سوی دبیران هم اندیشی، بخشی دیگر از برنامه‌ی همایش بود که پیرامون موضوعات مختلف ارائه گردیدند. در مراسم اختتامیه همایش، دبیران کمیسیون‌های چهارگانه مذکور، نقطه نظرات و پیشنهادات مطرح شده توسّط اعضای خود را ارائه نمودند و در انتها، و به پاس قدردانی و تشکّر از خدمات و فعّالیت های انجام شده طیّ یک سال گذشته، تعدادی از دبیران هماندیشی استان های کشور، مورد تقدیر قرار گرفتند و لوح سپاس نیز به آنها اهداء گردید.
شایان ذکر است در این نشست دکتر سیدهمایون فرهنگ‌فر، دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه بیرجند حضور داشت.

آخرین ویرایش۰۸ تیر ۱۴۰۱