پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و زبان پارسی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۷۷۹۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۹۱
پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و زبان پارسی

متن پیام رئیس دانشگاه بیرجند به شرح زیر است:

به نام خرد و دانایی، در این روز فرخنده که به یادگار حکیم ابوالقاسم فردوسی و زبان پارسی، گوهر ناب میراث فرهنگی مان، نامگذاری شده است، با قلبی سرشار از احترام و سپاس، یاد و خاطره‌ی آن ستاره‌ی درخشان آسمان ادب پارسی، را گرامی می‌داریم. او که با قلم زرین خود، حماسه‌های ملی ایرانیان را در شاهنامه به یادگار گذاشت، نه تنها زبان پارسی را از ورطه فراموشی نجات داد، بلکه میراثی جاودان برای نسل‌های آینده به ارمغان آورد. 

جای بسی مسرّت و افتخار است که دانشگاه بیرجند مفتخر به تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‌زبانان گردید و لذا برخود وظیفه می‌دانم تا از صمیم قلب، قدردانی خود را از تلاش‌های بی‌شائبه و مستمر شما فرزانگان در حفظ و ارتقاء این زبان باستانی و غنی ابراز نمایم. زبان فارسی، آینه‌ای است که در آن تاریخ، فرهنگ، ادبیات و هویت ملی ما ایرانیان متجلی می‌گردد. از کلیه فرهیختگانی که در ترویج و تبلیغ این زبان فاخر و  زیبا نقش دارند، تشکر می‌کنم. 

‎                                                                                                                                                        احمد لامعی گیو
                                                                                                                                                       رئیس دانشگاه

آخرین ویرایش۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳